Sunday, July 6, 2014

Biar bodoh asal tak diperbodohkan

Lama dah CM x menulis blog. Malam ni rasa nak menulis sikit. Maklum la bz ssekarang ni. Huhu. Kepada umat islam CM ucapkan selamat beepuasa dan berpuasalah dengan penuh penghayatan di bulan Ramadhan yang mulia ini. Insyaallah besar ganjarannya yang bakal kita perolehi.

Sehari dua ni tak tahulah nak cakap camner.  Nak kata happy tu happy gak tapi dalam happy tu rasa ada benda yang tak kena lagi ni. Mungkin mainan perasaan kot. Orang cakap biar kita bodoh tapi jangan diperbodohkan. Apa maksudnya?  Macam ni la lebih kurang kalau kita bodoh xpe x menyusahkan orang tapi kalau kita diperbodohkan tu yang paling bodoh dalam dunia ni. Contohnya macam ni la... depan kita semua ok ok ok tapi belakang kita cakap x ok. Rasa macam bodoh tak? Bodohkan rasa. Taka faham lagi? Ok contoh lain, depan kita cakap lain tapi belakang cakap lain. X sama apa yang diungkapkan. Macam tu la lebih kurang. Dah fahamkan. Rasa menyirap darah kalau kena macam tu. Tapi xper hanya Allah yang tahu segalanya. Bukan semua orang jujur dengan kita walau baik macam mana sekalipun tak mungkin 100% akan jujur dengan kita. Betul tak? Kita yang beria-ia melakukan sesuatu perkara sedangkan orang itu sebaliknya. Ibarat pepatah "mencurah air ke daun keladi". Gitulah lebih kurang.  Macam tak kena jer pepatah hahaha... 

Apa2 pun kena ingat janji Allah itu pasti!. Jangan risau apa yang kita rancang x semestinya kita dapat tapi mungkin ada benda lain lagi baik yang akan Allah bagi untuk kita. Jangan sedih menerima ujian kerana dengan ujian itulah Allah menunjukkan kasih sayangnNya kepada kita.

Apa2 pun bila CM percaya kat seseorang CM akan bagi 100% kepercayaan tapi ingat sekali kepercayaan CM dikhianati selamanya CM tak akan mempercayai lagi walau 1% sahaja. Tapikan ada jugak kawan2 yang tak jujur bila bercakap. Boleh nampak riak wajahnya bila bercakap. Tak tahulah nasib badan boleh kawan2 macam tu. Semoga kawan CM tak macam tu dan yang paling penting ialah kejujuran serta keikhlasan perlu ada dalam persahabatan.


Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...